Warrior Factory | PHM funkcionalni trening - Lokomocija, prvi stub ljudskog pokreta
Ukupno ima 11 fundamentalnih pokreta u PHM funkcionalnom treningu, svi pokreti su svima dobro poznati, šta više, ovih jedanaest pokreta je prisutno od nastanka čoveka, ili bar od njegove evolucije, pa sve do dana današnjeg.
Funkcionalni trening, PHM, kretanje, lokomocija
1525
post-template-default,single,single-post,postid-1525,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

PHM funkcionalni trening – Lokomocija, prvi stub ljudskog pokreta

U prethodnim tekstovima imali ste prilike da čitate o stubovima ljudskog pokreta, koji su to sve pokreti i na kakvom temelju se podižu. Ukupno ima 11 fundamentalnih pokreta u PHM funkcionalnom treningu, svi pokreti su svima dobro poznati, šta više, ovih jedanaest pokreta je prisutno od nastanka čoveka, ili bar od njegove evolucije, pa sve do dana današnjeg. Manje više neke pokrete upotrebljavamo svakodnevno, neke sve manje, a ima i onih koje više uopšte ne koristimo. Da se kratko samo podsetimo kojih su to 11 pokreta koji čine stubove ljudskog kretanja:

1. Lokomocija
2. Nošenje
3. Bacanje
4. Vučenje
5. Guranje
6. Podizanje
7. Udaranje
8. Sedanje
9. Ustajanje
10. Rotiranje
11. Zamahivanje

Svima su jako dobro poznata kretanja, odnosno pokreti koji su navedeni na listi. Ono što je problem je to da polako zanemarujemo kretanje, zbog savremenog načina življenja. Zato je PHM funkcionalni trening superiorno oružje, jer se na njemu „vežbaju“ svi prirodni oblici kretanja. Prvi oblik kretanja, ili obrazac pokreta je lokomocija. Šta je zapravo definicija lokomocije? Lokomocija je kretanje tela sa jednog mesta na drugo, odnosno kretanje kroz prostor, tako da generalno ovde pričamo u mnoštvu različitih kretnji u cilju prelaženja određene distance, pravolinijske, krivolinijske, različite visine, različiti nagibi. Lokomocija je na prvom mestu, jer je najbitniji stub ljudskog kretanja. U koliko ne možemo da se uspešno i efikasno krećemo kroz prostor, onda nijedan drugi pokret ne može da se izvede efikasno.

Kao što je navedeno gore, u lokomociju spadaju sve vrste manipulisanja tela kroz prostor: Hodanje, trčanje, poskakivanje, sve vrste puzanja, veranje, naskoci, poskoci, doskoci, kotrljanja, valjanja i mnoštvo drugih.

Lokomocija može da posluži kao odličan izbor za dodatno zagrevanje pre treninga ili kao vid aktivnog odmora između serija lii dve vežbe, šta više, vrlo je moćno oružje za osobe koje su ekstremno gojazne.

Sa druge strane neke od vežbi lokomocije iziskuju mobilnost određenih regija, tako da kroz pokrete razvijamo i mobilnost.

Sve u svemu, lokomocija je neizbežan stub svakog treninga, zato ga obavezno implementirajte u svoj trening.

No Comments

Post A Comment