Warrior Factory | PHM Funkcionalni trening
PHM funkcioanlni trening je zapravo Pillars of human movement, odnosno na srpskom Stubovi ljudskog kretanja (pokreta).
funkcionalni trening, crossfit, kretanje, vežbanje
1485
post-template-default,single,single-post,postid-1485,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

PHM Funkcionalni trening

Svima je jako dobro poznat naziv funkcionalni trening. Gotovo da ne postoji teretana, prostor za vežbanje, u kome ne postoji ovaj vid, uglavnom grupnog treninga. Veliki broj “funkcionalnih treninga” je zapravo jedno – CrossFit. Dobro znate da „zagovaram“ FUNKCIONALNI TRENING, a NE CrossFit, i da nastojim da skrećem pažnju na to da su ovo dva dijametralno različita metoda, ili bolje rečeno, dva različita pristupa fizičkom vežbanju, iako ih većina, smatra istim.
S toga sam rešio da konačno osmislim pravi naziv za ono što uspešno sprovodim u delo, već više od 4-5 godina, na sebi i svojim klijentima. Ispred naziva funkcionalni trening sam dodao PHM, jednostavnih tri slova koja istinski opisuju funkcionalni trening.

Šta je zapravo PHM Funkcionalni trening?

Kao što ste već imali prilike da čitate u mom tekstu o funkcionalnom treningu, glavni cilj ovog treninga je kretanje-pokret i to je ono što ovaj trening treba da čini jedinstvenim i moćnim. PHM je zapravo Pillars of human movement, odnosno na srpskom Stubovi ljudskog kretanja (pokreta). S obzirom da je temelj kretanje, odnosno pokret, sledeće što mora da bude stabilno, da bi kuća (osoba ili fizička forma te osobe ) bila kvalitetna i dugotrajna, jesu stubovi. Ti stubovi su različiti obrasci koji se nadovezuju na temelj (kretanje), i samim tim dobijamo konkretne obrasce kretanja, koje treba da se nađu u kvalitetno osmišljenom treningu koji će biti funkcionalan.

Da bi uopšte počeli da pričamo o pokretu i tome koji obrasci kretanja su stubovi dobre fizičke pripreme, moramo početi od početka. Ono što je preduslov dobrog kretanja jeste mobilnost i stabilnost, ove dve stavke bi stavio na sam početak i čak ih ne bi uvrstio u stubove (obrasce kretanja), već u sastavni deo temelja (kretanja). Kada je temelj stabilan na njemu možemo graditi kvalitetnu i dugotrajnu fizičku formu.

Prema mom mišljenju i iskustvu svaki kvalitetan trening plan mora da ima u sebi sledeće obrasce kretanja. Lokomocija, nošenje, bacanje, vučenje, guranje, podizanje, udaranje, sedanje, ustajanje, rotiranje, zamahivanje. U nekim od sledećih tekstova ću pisati o svakom obrascu kretanja pojedinačno i za šta je koji obrazac bitan i kako utiče na naše telo prilikom izvođenja.

Piše: Gordan Nešović, trener u Warrior Factory sali

No Comments

Post A Comment